Zom­bies

Balo­ji | Bel­gi­en 2018 |14′ | Expe­ri­men­tal­film | Lingala/Französisch mit eng­li­schen UT |Köln-Pre­mie­re
Fokus: Escape

Eine Rei­se zwi­schen Hoff­nung und Welt­un­ter­gang durch ein hal­lu­zi­nier­tes Kin­sha­sa; von der Sub­kul­tur der Haar­stu­di­os bis zu den futu­ris­ti­schen Clubs, vom fest­li­chen Umzug bis zur Pracht eines Dik­ta­tors im Wahl­kampf, bis hin zu einem moder­nen Wes­tern. Die­ser Film hin­ter­fragt unse­re bei­na­he fleisch­li­che Bezie­hung zu unse­ren Smart­phones, die­se Aus­wüch­se unse­rer Hand, die uns erlau­ben, digi­tal über­all zugleich zu sein.

Film­de­tails

Bild­ge­stal­tung: Joa­chim Philippe
Mon­ta­ge: Bru­no Tracq
Ton: Céd­ric Mbomgo
Pro­duk­ti­on: BALO­JI BBL Pro­duc­tion, 2 for the Show, Pie­ter Van HUYS­TEE Film

Screenings/Preise

Prin­ci­pal Pri­ze, Ober­hau­sen 2019
Best Expe­ri­men­tal Short, Nova Fron­tie­re Film Fes­ti­val 2019
Best Cine­ma­to­gra­phy, Ostend Film Fes­ti­val 2019
Best Inter­na­tio­nal Short Film, Tourne-Film Fes­ti­val Lau­sanne 2019

Fil­mo­gra­fie

2019 Never Look At The Sun
2018 Peau de Chag­rin / Bleu de nuit
2018 Kania­ma Show

Bio­gra­phie

Balo­ji is a poet, com­po­ser- lyri­cist, script­wri­ter, actor and per­for­mer, video artist and sty­list. After the release of his album Hotel Impa­la (2008) his Con­go­le­se reinter­pre­ta­ti­on (Kin­sha­sa Suc­cur­sa­le, 2011) was award­ed 4 stars by the world’s press. Balo­ji means “man of sci­ence” in Swa­hi­li, but during the colo­ni­al peri­od that mea­ning shifted to “man of the occult sci­en­ces and sorcery”. By pla­cing his resi­li­ence at the cent­re of his work he recon­ci­les all the­se influen­ces to enrich his projects.

 

Alle Fil­me in die­sem Programm

ΚΛΕΙΣΑΜΕ (ENC­LO­SED)

ΚΛΕΙΣΑΜΕ (ENC­LO­SED)

The Kiosk

The Kiosk

Lirio da Paz (Frie­dens­li­lie)

Lirio da Paz (Frie­dens­li­lie)

Zom­bies

Zom­bies

Anna

Anna

All inclu­si­ve

All inclu­si­ve